top of page

למה התאהבנו בלבנדר?



בצבעי ירוק קסומים, עם פריחה סגולה מרהיבה, הלבנדר כבש את ליבנו. אבל לא רק המראה המיוחד שלו כבש אותנו. סגולות המרפא שלו גרמו לנו להבין עוד יותר, שמאחורי היופי שלו נחבא אוצר של ממש.


הלבנדר, או בשמו העברי אזוביון, הוא סוג בוטני של בן שיח, ממשפחת השפתניים, בעל עלווה זיתית וריחנית היוצרת גוש צפוף נמוך ורחב. באביב, בחודש יוני מתגלה פריחתו הסגולה המרהיבה והריחנית.


השימוש בסגולות הלבנדר נעשה כבר אלפי שנים, לא סתם מכנים אותו "מלך השמנים". כבר בתנ"ך הוא מוזכר כאחד מצמחי הבושם שהיו בשימוש בית המקדש ונקרא "שיבולת נרד". במצרים הקדומה השתמשו בו ליצירת תכריכים לחניטה. היוונים הקדומים השתמשו בו כתרופה למחלות שונות, ביניהם כאבי שרירים, נדודי שינה.

ברומא העתיקה, הלבנדר היה חלק חיוני מטקסי הרחצה לטיהור הגוף והנפש. למעשה, אלה היו הרומאים שהעניקו לצמח את השם הנגזר מלטינית "Lavare" כלומר "לשטוף". הם גם השתמשו בו כמבשם ריחני וכדוחה יתושים.

בעת המגפה הגדולה של לונדון במאה ה-17, ענף לבנדר הוצמד לפרקי היד כדי להגן מפני הידבקות. גם בתקופה המודרנית, שמו של הצמח הלך לפניו, ובתקופת מלחמת העולם הראשונה, חיילים רבים השתמשו בחליטות לבנדר לשטיפה וחיטוי של פצעים וכוויות.


שמן אתרי לבנדר נחשב למלך השמנים האתריים מכמה סיבות:

  • הוא השמן האתרי היחיד שניתן להשתמש בו בשימוש ישיר על הגוף (מבלי למהול אותו בשמן נשא או מים).

  • הוא טהור, נקי, ללא שום תוספות.

  • הוא עובד על כל מערכות הגוף.

  • סגולותיו ושימושיו רבים: טיפול בכוויות, בעיות עור, עיסוי וטיפול בכפות הרגליים, מרגיע גירויים בעור ועוזר להרגעת הנפש, לשינה טובה יותר.

  • בטוח לשימוש לכולם, גם לילדים ונשים בהריון .

  • ניתן לטפטף אותו גם על פצע פתוח.

  • ניחוח מרגיע ונעים.

אנחנו מגדלים את זן הלבנדר שנקרא "גרוסו", זהו זן שפותח והותאם לתנאי ארץ ישראל ע"י יחידת התבלינים בנווה יער שבראשה עומד הפרופסור נתיב דודאי.

מרבית השנה , נראה את הלבנדר בצורת כדור שהולך וגדל לאט לאט. לקראת חודש יוני, הלבנדר מתחיל להתעורר. ענפיו מתארכים והוא פורח בסגול מהמם! במהלך חודש יוני הפריחה מגיעה לשיאה ואז נפרשים לפנינו שדות סגולים מרהיבים המפיצים ניחוח קסום.


מזמינים אתכם להגיע אלינו בכל שנה בחודש יוני וליהנות מפריחתו של הלבנדר במושב שעל שברמת הגולן.








המוצרים שלנו

bottom of page