top of page

שמן לבנדר לצלקת

צלקות הן תופעה דרמטולוגית מאוד לא נעימה. הן פוגעות במראה החיצוני, מחבלות בביטחון העצמי, עלולות להסב כאב או אי נוחות משמעותית ולהפריע לתפקוד היומיומי. צלקת יכולה להיגרם מחבלות, חתכים, כוויות או ניתוחים.

התופעה העורית מתבטאת בצורות שונות, בהתאם לאופי הפציעה שיצרה אותה. ישנן צלקות שנשארות באזור הפצע המקומי וחלקן מתפשטות מחוץ לגבולותיו. צלקות מסוימות הן שטחיות וורדרדות, אחרות בולטות החוצה צבועות בגוון עז ואחדות מהדקות את העור סביבן ומגבילות את יכולת התנועה.


בעולם הרפואה המערבית קיימות שיטות שונות להתמודדות עם צלקות. אולם, לפני שבוחרים להשתמש בתכשירים סינתטיים או בהזרקת סטרואידים, לפני שפונים לבצע ניתוח פלסטי יקר, כדאי לדעת שקיימת גם טכניקה טבעית לחלוטין – שימוש בשמן לבנדר לטיפול בצלקות.

טיפול בצלקות עם שמן לבנדר


הסגולה המרפאת של שמן לבנדר


שימוש עם צמח הלבנדר למטרות שונות היה רווח כבר אצל המצרים הקדמונים, באימפריה הרומית ואפילו בתקופת התנ"ך. השמן המופק מהתפרחת של הצמח משרת מגוון שימושים, גם קוסמטיים וגם טיפוליים. אחת הסגולות המיוחדות שלו היא האפקטיביות בטיפול בצלקות מכל הסוגים, באמצעות עיסוי עם שמן אורגני מאה אחוז טבעי. שמן לבנדר העשוי מרכיבים טבעיים בלבד. בזכות התכונות שלו כחומר אנטי אוקסידנטי ואנטי-בקטריאלי הוא מסוגל להפחית את הסיכוי להצטלקות לא טובה עקב פציעה.


גילויים מוקדמים של השפעת שמן לבנדר של צלקות עוריות התרחשו באופן מקרי, אך כיום האפקט האנטי-צלקתי שלו קיבל חיזוק במספר מחקרים מדעיים. כך למשל המחקר שפורסם בשנת 2016 הראה כי יישום מקומי של שמן לבנדר מקדם ריפוי פצעים בשלב המוקדם על ידי האצת היווצרות רקמת גרנולציה, שיפוץ רקמות על ידי החלפת קולגן והתכווצות פצעים. סקירת ספרות מדעית שנערכה בשנת 2020 גם היא מצביעה על יתרון טיפולי פוטנציאלי של שמן אתרי לבנדר בריפוי פצעים. ההשפעה המיטיבה של שמן לבנדר על צלקות פותחת אפשרויות של גישות חדשות לטיפול משלים מלבד טיפול קונבנציונלי.


צמח לבנדר

טיפול יעיל בכל שלבי ההצטלקות


ריפוי העור הוא תהליך פיזיולוגי מורכב אשר נוטה להסתבך ולהוביל להתפתחות צלקת, כאשר סיבי הקולגן המיוצרים על ידי הגוף אינם מצליחים לשחזר את הרקמה המקורית שקדמה לפציעה. שמן לבנדר עשוי לסייע בכל אחד משלבי ההתפתחות של הצלקת, בין אם נגרמה מטראומה ובין אם נגרמה מפצעי אקנה חריפים.


כבר בחלון הזמן המידי לאחר הפציעה, מריחת כמות קטנה של שמן לבנדר סביב הפצע – אחרי שמחטאים ומנקים את האזור – מעודד התחדשות תאית ומפחית את הסיכוי לזיהום. גם כאשר הפצע מצוי בתהליך החלמה והצלקת הטרייה נראית אדומה ומגורה, זילוף טיפות שמן ועיסוי פנימה עשוי לסייע באופן אפקטיבי ביותר לחידוש העור ולצמצום ממדי הצלקת. אף בשלב הסופי, כאשר נותרת רקמת צלקת יבשה במשך חודשים רבים לאחר הפציעה ותהליך הריפוי הטבעי של הגוף כבר דעך או פסק לחלוטין, עיסויים קבועים של שמן לבנדר יכולים לתרום מאוד לריכוך הצלקת ושיפור המראה שלה.


ניתן לערבב את שמן לבנדר בשמנים אחרים או בחומרי הזנה מתאימים, בפרט כאלו העשירים בוויטמין E, על מנת להשיג תוצאות משופרות ולהאיץ את תהליך הריפוי. במידה וכבר חלפו חודשים מרובים של הצטלקות, אמנם לא בטוח שהצלקת תיעלם לחלוטין, אבל היא בהחלט עשויה להיות רכה יותר, להיראות אסתטית יותר ולאפשר תנועה חלקה יותר.


אצלנו בנוביקס תמצאו שמן אתרי באיכות הגבוהה ביותר מגידול אורגני ברמת הגולן.

השמן שלנו 100% טהור מלבנדר מזן גרוסו. הוא מגיע בבקבוקון טפטפת או בבקבוקון רול און

למריחה ישירה על הגוף.


בנוסף לשמן תוכלו למצוא קרם לבנדר קלנדולה המכיל שמן אתרי איכותי ותמציות רבות נוספות של צמח הלבנדר המסייעות להחלמת הצלקת. הקרם מכיל גם תמציות איכותיות של צמח הקלנדולה שמזרז ייצור תאי עור חדשים, תורם מאוד להתחדשות העור וסגירת הצלקת.


תוכלו לשלב בין המוצרים השונים או להשתמש בכל אחד בנפרד.

סיכויי החלמה מיטיבים הן בשנתיים הראשונות מהיווצרות הצלקת.

המוצרים שלנו

bottom of page